Novi Sad
30.12.2014.
08:58 > 08:58
Brojni novosadski lokali izbegavaju plaćanje poreza izdavanjem nefiskalnog umesto fiskalnog računa, računajući na neopreznost građana.
  • Daca

    11.09.2017 10:34
    Sta je to cudno svi izdaju takve nefiskalne racune a sad imaju drugi naziv kaze nefiskalni tekst ko to vrsi kontrolu ?zasto trgovinski lanci nisu kaznjeni?po koji kafic odu da kazne jer nisu dali ono sto bi trebali pa ih kazne zato i sluzi inspekcija sto ne svrate malo do ovih vecih trgovinskih lanaca?
  • 07.01.2015 21:20
    tako je u novom S.A.D.
    Ali da li je tako i u ostalim mestima? Ne racunajuci bg. Izgleda su se naselili ili razmnozili mnogi ljigavci i podmukle spodobe...
  • 31.12.2014 11:21
    ###
    Ako hoćete da zamaskirate, trebali ste i PIB da zamrljate
  • 30.12.2014 17:47
    ....
    Kad mogu Kinezi uopste da ne izdaju isecke,mogu i nasi gradjani.
  • 30.12.2014 17:15
    Toplana
    Caffe STREET u Novosadkog sajma ne izdaje fiskalne racune iaoko su bili zatvoreni skoro zbog toga. Nastavljaju po starom, ne daju racun...
  • Posmatrač

    30.12.2014 15:35
    Vreme na isečku
    Obratite pažnju na vreme odštampano na isečku porudžbine (13:57) i vreme izdavanja fisklanog isečka (16:31!? I još ako je posedeo pre porudžbine i posle plaćanja, kao što obično biva, eto slike pametnjakovića!
    Pa zar je neko cevčio jednu kafu i limunadu dva i po sata?!? I nije ga mrzelo da to radi, slika, šalje na ko zna koje adrese?
    Stvarno ima zaludnih ljudi! Šta se sve može uraditi za dva i po sata...
  • skrecem s teme

    30.12.2014 15:09
    Ali, ovo je najpribliznija vest gde bih mogla javno da izrazim svoje nezadovoljstvo ugostiteljskom uslugom. Naime, u lokalu u centru - "Atina" od nedavno odbijaju da daju casu vode iz cesme. Navode da im je voda iz cesme neispravna za pice, i uz kafu donose casu vode koju naplacuju 15 dinara. Na stranu sto ta voda ima ukus vodovodne vode, i sto, ako je vec takva situacija, svoj trosak kupovne vode bi pokrili i sa 3 dinara po casi. Pitanje je koliko je ovo legalno. Kako ugostiteljski objekat moze da radi bez tekuce ispravne vode? Cime peru sudove iz kojih posluzuju? Uz kafu je kod nas obicaj da se posluzi casa vode - to moze, ali ne mora. Ali, ako neko zahteva casu besplatne vode, da li je po nasem zakonu ugostitelj obavezan ili nije da to obezbedi (znam da je to zakon u nekoliko okolnih zemalja)?
  • 30.12.2014 14:59
    Anonimus
    "Pa gde bi drugo drzava uzimala pare ako ne od sirotinje raje i sitnih preduzetnika"


    Po pedeseti put: svima je jasno da niste ni sirotinja ni sitni. Dosta više tih priča! Što ne uzmu od vas uzeće od mene. E ima da uzmu od koga treba.


    A ti si vidim upuceniji od mene sto se tice mog zanimanja? Ja sam druze NEZAPOSLEN, nemam nikakav ugostiteljski objekat, niti bilo sta slicno. Govorim iz iskustva i iz onoga sto vidim. Kad se desilo da su zatvorili neki mega kafic u Modene i Zmaj Jovinoj? Nikad, i nikad i nece. Ali zato ove male kafanice zatvaraju redovno, valjda oni nemaju da potplate inspektore. Ovde kod mene, na Bulevaru Evrope konstantno radi jedan jedini kafic, "Dojava", svi ostali rade par meseci (odnosno dok im ne istekne inicijalni ugovor o zakupu) i onda cao djaci. U medjuvremenu ih zatvore bar jednom ili dvaput inspektori. Znaci, da pojasnim. Drzava NE DOPUSTA razvoj male privrede, odnosno sitnih ugostitelja i zanatlija, jedino mogu da opstanu "krupne" kafedzije koje imaju da podmite inspekcije. Mislis da oni rade posteno? Za ovih 8 godina koliko zivim tu, otvorio se i zatvorio ogroman broj lokala, a dobar deo njih je zatvorila, ili bar privremeno, neka inspekcija. Jer, kad platis drzavi porez, platis zakup lokala (primera radi, za lokal od 20 kvadrata ovde uzimaju i po 150 evra), i sve ostale dazbine, sta ti ostaje? Nije ni cudo sto svi gledaju kako da zavrnu makar porez...
  • Goran

    30.12.2014 14:56
    "Tužno je i poražavajuće koliko se ne obraća pažnja na prava i obaveze koje imamo kao potrošači" ...

    MI DA VODIMO RACUNA O VASEM POREZU?! Pa da li ste vi normalni? I jos nam objasnjavaju kako su to nasa prava i obaveze. Komunalnu policiju u civilnoj garderobi u grad, pa lovite ko ne placa porez.

    Smislila bagra da gradjani izigravaju policajce i prave red po kafanama. Kako da ne. Na posao lencuge, mi gradjani nas posao vec imamo.
  • sudija

    30.12.2014 14:02
    zaduzenje
    NEma ovde nista sporno sa tim izdavanjem porudzbina iliti zaduzenja stola. Kada izdajes racun, moras posebno da kucas, ako je cek, ako je kes ili kartica. Znaci, konobar treba da pita sta pijete i odma i kako placate, da bi mogao da izda redovan racun. Ako kuca kes racun, a musterija placa karticom, potrebno je popuniti papirologije kao za deciji dodatak. Lazni moralisti.
  • Mile

    30.12.2014 13:38
    selektivni pogledi
    Kada se drzava pocne odnositi domacinski,moze se ocekivati i domacinski odnos pojedinca prema ,kao svojoj kuci.Posto mladi ljudi prave pasose stranih zemalja i beze u pecalbu, za ocekivati je i razumljiv je odnos onih koji su prisiljeni da ostanu,sto se ovako finansijski ponasaju.
    Udruzenje koje ukazuje na malverzacije,nikada nije tako pazljivo i detaljno objasnilo muljanja u mnogim javnim i drzavnim preduzecima.
    Stara narodna kaze: riba smrdi od glave!!!
  • Poreski obveznik

    30.12.2014 13:27
    @Ronac
    To da ti kao kupac uzmeš fiskalni isečak smislio je Dinkić da bi građane učinio saučesnicima u nemogućoj misiji koja se zove: uteraj porez od preduzetnika dok političari kraduckaju.

    Smislio je da ti kao gost u kafiću iskontrolišeš preduzetnika koji vodi kafić time što ćeš uzimanjem fiskalnog računa potvrditi da je on proknjižio promet.

    Jer:
    1. država nije u stanju to sama da sprovede, pa uvlači građane u to, da idemo jedni na druge i da jedni u druge upiremo prstom
    2. država skreće pažnju sa pravih velikih utajivača poreza, praveći famu da je uzrok problema u naplati poreza kod preduzetnika
  • 30.12.2014 13:07
    "Pa gde bi drugo drzava uzimala pare ako ne od sirotinje raje i sitnih preduzetnika"


    Po pedeseti put: svima je jasno da niste ni sirotinja ni sitni. Dosta više tih priča! Što ne uzmu od vas uzeće od mene. E ima da uzmu od koga treba.
  • -

    30.12.2014 13:04
    -
    ''Ovakve stvari rade restorani i ugostiteljski objekti, koji nemaju problem da ne otkucaju neke manje iznose''

    znaci, to su oni lokali koje cuvaju pripadnici mupa
  • 30.12.2014 12:03
    nefiskalni isečak
    npr. znači da je sto zadužen za određenu narudžbinu što konobarima znači najviše kad završavaju smenu pa da razduže a da gost ne mora da ide
    i teba da ih izdaju
    kad smo morali da kupujemo otpad od kasa koji služe samo da banda trpa sebi u džep i neka ih izdaju
    minimum minimuma od tog poreza ide na škole, bolnice, vrtiće, dz i staračke domove
    banda namerno tera zdravstvo i prosvetu u bankrot da bi ih prodali za tepsiju ribe sa sebi kintu u džep

  • 30.12.2014 12:02
    @poreski obveznik ; slazem se sa tobom I u pravu si .
  • Milos

    30.12.2014 11:47
    @Novosađanin
    Jedini nas interes da se plati PDV je sto ce na taj nacin manje para da uyimaju od svih nas, jer da te podsetim, SVE PARE IDU NA TROSKOVE DRZAVE I NJIHOVE PLATE, POLITICKI ZAPOSLENE PO JKP I AGENCIJAMA i onda kada im zafali oni lepo skinu 10% sa penzija za koje su pare davno uzeli i to i od PRIVATNIKA isto kao i od bivsih dryavnih zaposlenika.
    I sada te ja pitam, ako ja sada sebi moram da placam penziono i zdravstveno osiguranje, ZNACI TO SU PARE KOJE SU VEC UPLACENE i te iste pare oni potrose i onda za to niko ne odgovara nego OPET JA TREBA DA IM PLATIM ZASTO I OPET ZASTO BIH JA SADA PAZIO DA NEKI KAFIC PLATI PDV? Da bi Nikolic imao para da vodi tastu po svetu?
  • 30.12.2014 11:30
    Pa gde bi drugo drzava uzimala pare ako ne od sirotinje raje i sitnih preduzetnika koji jedva odrzavaju svoj biznis? Ako i idem u kafic (sto je veooooooma retko, jer nemam para), ni na kraj pameti mi nije da trazim fiskalni racun, a kamoli da zovem inspekciju ako ga ne dobijem. Neka potkradaju drzavu, jer drugo vlast nije zasluzila. Uzimaju od raje i na mostu i na cupriji, pa dele partijskim fondovima. Otmi od sirotinje da bi dao - sebi. Smanjili penzije i plate, a njihove odjednom daleko vece. Polupismeni ministar ima platu 300 000 dinara, sa kupljenom diplomom "univerziteta" koji je sve samo ne legitiman, dok profesori i doktori, neki i sa po 2 fakulteta, rade za 50 000. Direktori JKP po pravilu nemaju dovoljno skole, ili su po zanimanju nesto sasvim drugo od onoga sto struka zahteva, ali su clanovi vladajucih partija. Zaposljavaju svoju decu na namestenim konkursima, organizuju namestene tendere svojim prijateljima, ali ko sisa njih, ajde opet da kaznimo ove ugostitelje sto im dnevno udje 20 musterija u lokal, ciji zakup inace placaju kao da zivimo u Njujorku. Sitni preduzetnik ne moze normalno da radi, jer mu to prilike ne dozvoljavaju. Prvo im obezbedite uslove za rad, pa ih onda kaznjavajte ako bude bilo potrebe. Raspala drzava kojom vladaju bahati lopovi...
  • ha

    30.12.2014 11:14
    Jaka stvar! Ova država radi protiv naroda, svako ko ima neki način da ne daje pare stranačkim slugama zaposlenim po javnim preduzećima i treba da uradi tako. Srbija nije država njenih građana već je država koja pripada strankama i svaki dinar koji im daš znači da su oni bogatiji dok NIŠTA NE RADE , a ti siromašniji dok radiš ko konj! Evo ova farsa sa tv pretplatom samo pokazuje kolike su budale ljudi koji savesno izmiruju obaveze prema državi. Mnogo je bolje podmititi inspektora nego hraniti parazitski državi aparat! Samo nastavite, ja fiskalni račun nikad ne tražim.
  • 30.12.2014 11:07
    Neskafa i limunada 326 dinara?
    Za 350 dinara ima u gradu da se pojede kompletan rucak sa dnevnog menija. Prvo ide tanjir pilece supice sa rezancima, potom glavno jelo (biras izmedju bečke snicle, przenog pileceg belog, pljeska, cevapi, oslić, ćufte) + prilog (pomfrit + bareno povrće + riža, za ćufte ide pire krompir sa paradajz sosom), obaveznu salatu dobijes (kupus + krastavac + paradajz), domaće hlebčiće i na kraju desert (kako kada, neki put jabuka, neki put narandža, banana, bude i domaćih vanilica, pita sa jabukama, makovnjača, baklava, štrudla sa višnjama). Bokal vode je za džabe. Ako si redovna musterija kuvar zna i da malo pojača porciju. Status redovne musterije se stice vec posle petog dolaska. I da, konobar ne mora ni fiskalni da mi donosi, dam mu 400 dinara, kusur mu je baksis.
  • Orwell Vegan

    30.12.2014 10:44
    Dobro jutro
    Ovo zna ceo grad. Tako je od samog pocetka. Ne znam da li to udruzenje ima obraz da prima plate. Meni nisu hteli da reaguju na ogromnu prevaru Telekoma.
  • Novosađanin

    30.12.2014 10:16
    Ove komentare pišu vlasnici lokala. Moramo da shvatimo da se od para koje se prikupljaju kao porezi grade škole, vrtići, bolnice, daju plate nastavnicima, sudijama, vojsci, policiji, zdravstvenim radnicima. Naša je dužnost a svakako i interes da ne dozvolimo da nikada više platimo neku usluga a da ne dobijemo fiskalni račun. U svakom slučaju želim pre da taj novac ode državi nego da se neki privatnik nelegalno bogati. A da ne pominjem da onaj koji poštuje sve propise mora da zatvori svoju radnju pred nelojalnom konkurencijom.
  • ns ja

    30.12.2014 10:16
    vrlo je jasno
    Nema šta da se priča. Zna se ko ne radi svoj posao, u suprotnom problem je rešiv za 3 dana! Kakav bre nefiskalni isečak, kakva porudžbina, to je otvorena dozvola povlašćenim pojedincima da prave magarce od građana i države. Ne pada mi na pamet da ja radim posao inspektora koji prima mito da žmuri, redovno sedim u kafićima koji ama baš nikada nisu i neće izdati fiskalni račun, kako redovnim gostima, tako i slučajnim namernicima, pa ako ovo nije očigledno, šta jeste?! Naravno, lakše je smanjiti plate i penzije, guliti sirotinju prosvetu, nego ne daj bože naterati prebogate kafedžije, političare, da plaćaju pdv kako je zakonom predviđeno!?
  • komsija

    30.12.2014 10:14
    Postoji li ista u ovoj nedodjiji a da nije povezano sa muvanjem i prevarom ?
  • goran

    30.12.2014 10:12
    Srbija - drzava lopovluka .
  • Aleksandar

    30.12.2014 10:11
    Utaja ili ne...
    Naravno da ljudima nije vazno da sacekaju isecak, osim parceta papira koji ce da baci u najblizu kantu za otpatke, nista drugo im na znaci. Ni iz dzepa ni u dzep, a drzava? Koga briga za drzavu kada drzava obicne gradjanje zeza na sve strane, razni nameti i porezi , umanjenja plata da bi oni i dalje ziveli lagonim zivotima.
    Evo jednog resenja , da drzava uvede umanjenja poreza (za imovinu ili vec koju god) na osnovu sacuvanih fiskalnih racuna , svi bi ih skupljali ko slicice.
  • Ronac

    30.12.2014 10:08
    j
    Ne razumem šta će meni, kao fizičkom licu, uopšte bilo kakva vrsta računa (isečka) za jedno ili 5 popijenih pića. Saberi, naplati i doviđenja i prijatno.
  • Tja

    30.12.2014 09:39
    Znam da ce osuti paljbu po meni, ali meni dodje na isto. Ne idem u kafane u kojima ne poznajem ljude koje rade, pa nemam te probleme da me neko mustra i zakida. A sto se tice drzave, ovoj lopovskoj ni ne zelim da iko placa porez. Ako me razumete. Sto se tice celavih menadzera koji otvaraju lokale, za njih me takodje briga kao za lanjski sneg, neka im pozatvaraju lokale, ionako su deo problema nasilja i nekulture u gradu, a ne resenja. Sto se samog zakona tice, nije mac u kamenu, a i da jeste, ne primenjuje se jer nam je "drzava" ionako hajducija, pa me zabole. Uzmite stvar u svoje ruke i ne idite u te lokale, a ako vec morate bas tamo da idete, zahtevajte racun i mirna Backa. Oni ce ionako muvati, dal' na racunima, da' na stanjima, birokratije kao u bajci.
  • 30.12.2014 09:20
    Poreski obveznik
    Obzirom da ova naša vlast raskrčmi sve čega se dohvati, ja bih bez dileme podržao ugostitelja u ovakvoj raboti i utaji poreza, jer sam siguran da bi moj poreski dinar evidentiranjem prometa kroz fiskalnu kasu otišao budalama u ruke, koji bi ga proćerdali i razdelili na svoje partijske, burazerske i tajkunske dilove.

    Nekad sam se zalagao za sveopšte uvođenje reda, dok sam imao nade da gradimo sistem. Danas, nakon što su se svi u krug izređali na vlasti, smatram da ovu državu treba bojkotovati na sve moguće načine, pa i uskraćivanjem svakog mogućeg fiskalnog prihoda i svakom drugom vrstom građanske neposlušnosti.

    Živimo li u svojoj zemlji ili u njihovoj državi? I ko je tu zbog koga? Vlast zbog građana i kao servis građanima, ili smo mi tu zbog njih, da bi ih izdržavali i trpeli u svoj njihovoj bahatosti?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna